Pages

Monday 2 January 2012

0
Komen

JeNiS cAmErA



Soalan yg selalu ditanya oleh peminat-peminat fotografi bile mau melibatkan diri dalam dunia fotografi adalah, kamera apa bagus? jenis apa? canon? nikon? pentax? sony? dan juga soalan-soalan ini juga yg membuatkan pertelingkahan dan perbahasan hangat oleh photographer-photographer yg baru meningkat naik.

          Adakah kamera dan jenis atau bangsa kamera menjamin sesuatu gambar itu cantik dan menarik? adakah kalau menggunakan entry level kamera dan menggunkan kit lens gambar yg dihasil tidak cantik dan kurang mutunya?

Adakah jika hari ini kita beli kamera yg berharga puluhan ribu menjanjjikan gambar yg cantik dan bermutu? jika benar fakta ini digunakan maka kita beli aje kamera puluhan ribu dan confirm gambar yg kita shoot itu cantik dan berkualiti?

         Dan apa yg pengeluar-pengeluar kamera lakukan adalah pelbagai kamera bergantung kepada keperluan, keupayaan dan kemampuan. kita kena fikirkan apa keperluan kita utk foto? sekadar di facebook? dan apa keupayaan kamera yg kita beli dgn apa kerja yg kita lakukan dan yg paling penting adakah kita berkemampuan utk memiliki kamera berteknologi tinggi atau pun pro kamera.

         Tapi jika kita berkemampuan dan boleh buat load di bank-bank utk ada kamera berteknologi tinggi tidak menjadi masaalah dan bagi yg tidak berkemampuan toksah la bising2 dan memperkecilkan kemampuan org lain.
Dan apa yg kita kena faham apa fungsi kamera yg sebenarnya sebelum kita mengeluarkan modal untuk memiliki kamera idaman.


Hyep. wHaT dO u ThiNk aBoUt Yana PosT?? . tAk maW kOmeN ??? LikE pOn JdiLa..(n_n)

/>

0 Komen Awesome Blogger :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...